cik huda
about stuffs home


5 Kesan Bahaya Memakai Selipar Jenis ‘Flip Flops’
Saturday 23 November 2013 | 11/23/2013 03:29:00 am | 0 comments

 

Flip flop tidak mempunyai sokongan
Tidak seperti kasut lain yang menawarkan sedikit sokongan pada kaki tetapi tidak berlaku kepada flip-flop. Tiada sokongan pada kaki kerana ianya  rata sahaja. Dan juga flip-flop diperbuat daripada getah yang menyebabkan ketidakselesaan pada kaki. Ini merbahayakan kaki dan tumit anda.
Flip flop dedahkan kaki anda
Jika anda memakai flip-flop sepanjang masa, maka secara semula jadi kaki anda terdedah kepada udara dan unsur-unsur lain. Dalam satu kajian baru-baru ini, ia telah membuktikan bahawa flip flop menarik lebih daripada 15000 jenis bakteria yang berbeza. Jika anda suka flip-flop dan memakainya sepanjang masa, maka fikirlah banyak kali.
Flip flop mungkin menyakiti anda
Disebabkan flip-flop longgar, ianya tidak menjamin sokongan kaki yang kukuh. Jika anda tergesa-gesa maka mungkin anda akan tergelincir lalu menyebabkan kecederaan kaki.
Flip flop menjejaskan buku lali dan pinggul
Oleh kerana tidak ada sokongan, maka ianya menyebabkan kaki anda bergerak tidak natural. Yang seterusnya mencetuskan sakit buku lali dan sakit pinggang. Jika anda memakai flip-flop sepanjang masa, maka anda juga mungkin mengalami sakit belakang.
Flip flop meletakkan tekanan ke atas kaki
Flip-flop mempunyai tunggal sengit, ia jenis meletakkan tekanan pada kawasan tumit. Jika anda memakainya sepanjang masa, anda mungkin mengalami sakit atau tekanan di kaki anda.